Z letošnjega Kongresa slovenskih založnikov
Noackova, ki je od vsega začetka koordinatorica kampanje, je povedala, da se je kampanja v tem času razvijala in preoblikovala, katere akcije bodo izvajali skozi leto, pa se ekipa odloča sproti, ko vedo s kakšnim proračunom bodo razpolagali v naslednjem letu. Po začetnem visokem vložku je proračun sedaj bistveno nižji in za leto 2019 npr. znaša 90.000€. Kot pravi Noackova je ključ v kontinuiteti in vztrajnosti, saj je premik v miselnosti ciljne publike opazen šele po nekaj letih. Prav tako je bilo velikega pomena to, da so knjigotržci in skoraj 5.000 knjigarn, ki delujejo v Nemčiji, akcijo po začetnih težavah ter spremembi slogana prepoznali kot dobro in v njej aktivno sodelujejo. Nemška akcija je tudi dokaz, da je mogoče z majhno ekipo narediti veliko.
Intervju z Noackovo, ki je bil objavljen v Delu, lahko preberete tukaj.
Predavanju Noackove je sledila okrogla miza o možni slovenski nacionalni kampanji ozaveščanja javnosti o pomenu branja in nakupovanja knjig, v kateri so sodelovali direktorica JAK Renata Zamida, predsednica DSZ Nataša Detič, založnik in predsednik Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev pri GZS Janez Miš, glavni urednik pri Mladinski knjigi Bojan Švigelj in dr. Miha Kovač s Filozofske fakultete. V pogovoru, ki ga je vodila Andreja Kavčič, so govorci ugotovili, da se je mogoče v veliki meri zgledovati pri nemški kampanji in da bi pri nas že desetina njihovih začetnih sredstev, torej 100.000€, zadostovalo za prvo leto delovanja. Vsi prisotni, vključno s publiko, so bili mnenja, da je takšna kampanja že dolgo potrebna in bi jo bilo potrebno zasnovati in začeti čim prej, saj slovensko založništvo vidno usiha. To je bilo nenazadnje razvidno tudi iz udeležbe na kongresu, ki se iz leta v leto manjša.
Celoten program kongresa je na voljo tukaj: http://www.drustvo-zaloznikov.si/letni-kongres-dsz/